OLDALACSKA

ITT A RÉGEBBI DOLGOK IS KIRÁLYAK!!!!!!!!!!!

        TALMÁCSI GÁBOR

Talmácsi Gábor (beceneve „Talma”, Budapest, 1981. május 28. – ) gyorsaságimotor-versenyző. 2007-ben a MotoGP 125 cm³-es kategóriájának világbajnoka.

2007-ben az év férfi sportolójává választották Magyarországon.[1]

Talmácsi Gábor
Gabor Talmacsi-Aprilla-1.jpg
Talmácsi Gábor Aprilia motorján
Életrajzi adatai
Beceneve Talma
Nemzetisége magyar
Pályafutása
Kategória MotoGp 125cc
Csapata Bancaja Aspar Aprilia
Rajtszáma 1
Nagydíjak száma 131
Világbajnoki címek 1
Győzelmek 9
Dobogós helyezések 25
Első rajtkockák 10
Leggyorsabb körök 8
VB-pontok 972
2008 VB-helyezés 3.

Négyéves korában kezdett versenyezni apja által készített minimotoron, 50 és 80 cm³-es géposztályban. Kezdetben öccsével, Talmácsi Gergővel együtt versenyzett. 14 évesen, 1995-ben indult először a felnőttek között. 1999-ben megnyerte mind a magyar bajnokságot, mind az Alpok-Adria kupát, 2000-ben az Európa-bajnokságban 5. helyen végzett. A 2000-es brnói világbajnoki futamon debütált szabadkártyás versenyzőként, és jó teljesítményét látva a Racing Service csapat szerződést ajánlott neki. 2001 volt számára az első teljes évad a világbajnokságon, ekkor egy Hondát vezetett és 34 pontot gyűjtött az év végére. 2002-ben az Italjet csapathoz szerződött, de a váltás nem volt sikeres, év közben átment a PEV ADAC Sachsen csapathoz. Velük érte el első számottevő sikerét, a brazíliai futamon 4. lett.

2003-ban az Exalt Cycle csapatnál Aprilia motoron versenyzett, és ebben az évben már a 14. volt. Gábor nem volt elégedett a csapatával, sokszor azt érezte, hogy német csapattársa, Steve Jenkner jobb motort kap, mint ő. 2004-ben ezért csatlakozott a Malaguti gyári istállóhoz, és bár sikereket a motor gyenge teljesítménye miatt nem tudott elérni, tehetségére több komoly csapat is felfigyelt.

2005-ben a Red Bull KTM csapata hozta meg az igazi áttörést. Három futamon is győzni tudott: Mugellóban, Assenben és Katarban állt a dobogó tetejére, a bajnokságban pedig bronzérmet szerzett.

Katari győzelme miatt azonban többen is támadták. Csapattársának, Mika Kalliónak ekkor még valós esélye volt a világbajnokság megnyerésére, Gábornak csak matematikai. Éppen ezért a futam előtt a csapata megkérte, hogy segítsen Kalliónak minél több pontot gyűjteni. A finn végig vezetett a versenyben, majd a befutónál, a célegyenesben Gábor megelőzte. A verseny után újságírói kérdésre azt mondta, hogy úgy tudta, az még nem a befutó, van még egy kör. A KTM csapat a korábban ajánlott szerződést a 250 cm³-es bajnokságban való indulásra visszavonta, amiben az is közrejátszhatott, hogy Kalliónak éppen annyi pont hiányzott bajnoki címhez, amennyit Gábor előzésével vesztett.

A KTM után a elfogadta a Humangest gyári támogatású Honda csapatának ajánlatát. Döntésében az is közrejátszhatott, hogy a 2006-ot megelőző három évben a világbajnok Honda motorral nyert. A japán gyártó azonban szinte semmit nem fejlesztett a gépen, így az Aprilia és a KTM nagy előnyben volt, és ez a versenyeken meg is látszott. Az évadot Álvaro Bautista nyerte Apriliával, egyetlen igazi ellenfele a KTM-es Kallio volt. Gábor legjobb eredménye egy bronzérem volt a sok odautazó magyar szurkoló miatt hazai pályának számító Brnóban.

Még a 2006-os évad vége előtt szerződést ajánlott neki a 2007-es évre Jorge Martínez, a legjobb motorokkal rendelkező csapatok egyike, az Aspar Aprilia vezetője, amit Gábor elfogadott.

A szezon jól indult, a sikeres tesztelés után az első, katari versenyen csapattársa, Héctor Faubel mögött második lett, a következő jerezi futamon viszont már ő állt a dobogó tetejére. A harmadik, isztambuli versenyt ötödikként fejezte be, de még így is tudta növelni előnyét a világbajnoki pontversenyben, mert komoly ellenfelei mögötte végeztek. A 100. versenyét Sanghajban futotta, de kisebb műszaki problémák miatt csak negyedik lett, és a rákövetkező két futamon is ezt a helyezést érte el, ami a pontversenybeli vezető helyébe került.

A katalán GP-n Barcelonában két nagy riválisa, Héctor Faubel és Lukáš Pešek összeütközött, így Gábor ezüstérmesként végre ismét dobogóra állhatott. Újra vezette a pontversenyt is, de csak rövid ideig: a következő, angliai futamot motorproblémák miatt nem tudta befejezni, Assenben pedig Faubel mögött második volt. A németországi futamon az első rajtkockából indulhatott és vezető helyét végig megőrizve fölényesen nyert. Faubel csak a harmadik lett, Gábor újra vezette a pontversenyt.

A hazai futamnak számító Brnóban csak negyedik tudott lenni, majd a következő három versenyen hol Pasini, hol Faubel mögött volt ezüstérmes. Az ausztrál futamon az Aprilia versenyzőinek nem nagyon ment: Pešek nyert, Faubel a harmadik, Pasini a hetedik lett. Talmácsi nyolcadikként futott be, ennek ellenére még mindig vezette a pontversenyt, de csak egy ponttal. Malajziában a német versenyhez hasonlóan fölényesen nyert. A verseny elején elszakadt a mezőnytől, Faubelnek be kellett érnie a dobogó alsó fokával, így a VB utolsó, november 4-én megrendezendő futamát Talmácsi tízpontos előnnyel várhatta.

Az utolsó, valenciai futamot igen szoros küzdelemben Faubel nyerte, Talmácsi másodikként ért célba, így Faubelnek 277, Talmácsinak 282 pontja volt, amivel Talmácsi Gábor a 2007. év világbajnoka lett a MotoGP 125 cm³-es kategóriájában.

Még a bajnokság vége előtt, szeptember 22-én meghosszabbította szerződését az Aspar csapattal. A megállapodás értelmében 2008-ban két 125 cm³-es gyári Aprilia áll a rendelkezésére, 2009-től pedig feltétel nélkül a 250 cm³-es géposztályban fog indulni.[2]

2007. december 3-án jelentették be, hogy szinte egybehangzó döntéssel, Talmácsi Gábor kapta a motorsport „Oscar-díját”, a Casci D'Orót, magyarul Aranysisakot.[3]

Az idény első, katari futamán a versenyt vezető Gábor motorhiba miatt csak a tizenkettedik helyen végzett. Az első helyen csapattársa, Sergio Gadea végzett.[4] A következő versenyen, Jerezben a 4. helyről indulva a harmadik helyen haladt, amikor már a 3. körben ismét technikai probléma miatt kiesett. Csapattársa, Gadea szintén feladni kényszerült a futamot. Estorilban a 9. helyről indulva a negyedik helyig ért fel, majd a verseny végén hárman is megelőzték. Talmácsi di Megliót az utolsó kör végén vissza tudta előzni, így 6. lett. A győztes Corsi tovább növelte előnyét a pontversenyben. Az esős sanghaji versenyen Gadea hamar kiesett és Corsi is kicsúszott, Talmácsi a 2. helyen motorozott a vezető Iannone mögött. A száradó pályán di Meglio megelőzte Gábort, aki bár az utolsó körökben felzárkózott rá, nem tudta megelőzni, így harmadik lett, megszerezve első 2008-as dobogós helyezését. A Francia Nagydíjon három körrel a futam leintése előtt az élen motorozva bukott, így csak a 14. lett. Így Le Mans-ban a francia Mike di Meglio győzött. Mugellóban nagyon szoros versenyben Gábor az utolsó körben, a célegyenesben megelőzte Pol Espargarót és második lett, nagyon közel a győztes Corsi mögött. Barcelonában a 7. helyről indulva a harmadik helyen végzett, miután a hajrában Olivé és Terol is kicsúszott előle. Doningtonban a második helyről rajtolva a 9. pozícióba esett vissza, majd műszaki hiba kiesett a magyar versenyző. Talmácsi a 13. helyről indulva győzelmet aratott a Holland Nagydíjon, Assenben, ahol az utolsó körben jött fel az élre. Ezzel a pontversenyben a 4. helyre lépett elő.[5] Németországban a pole-ból indult, de a rajtja rosszul sikerült, a 10. helyre esett vissza. A futam végéig a harmadik helyre jött fel, di Meglio és Stefan Bradl mögé. A futam után Talmácsi az összetett harmadik helyezést szerezte meg di Meglio és Corsi mögött.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 1
Heti: 7
Havi: 15
Össz.: 4 091

Látogatottság növelés
Oldal: Talmácsi Gábor
OLDALACSKA - © 2008 - 2025 - oldalacska.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »